Ekonomi

İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı Başladı

Avrupa’nın en büyük hazır giyim etkinliği İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (İstanbul Fashion Connection-IFCO) başladı.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından, İstanbul Ticaret Odası (İTO) işbirliği ve Ticaret Bakanlığı desteğiyle düzenlenen beşinci fuar, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. .

Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarı olan, küresel hazır giyim satın alma grupları ile binlerce alıcıyı bir araya getiren ve 5 kıtadan 30 bin alıcıyı ağırlaması beklenen fuarın açılışı, Bakanın katılımıyla gerçekleştirildi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve İstanbul Valisi Davut Gül.

Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Lideri Mustafa Gültepe, küresel pazarlarda hazır giyime olan talebin 1,5 yıldır yavaş seyrettiğini, döviz kurunun yüksek seyrine rağmen yatay seyrettiğini ifade etti. Aynı dönemdeki maliyet artışları da sektörün rekabet gücüne zarar verdi.

Hazır giyim ihracatında işlerin bir süredir beklenildiği gibi gitmediğini belirten Gültepe, şöyle konuştu:

“Küresel pazarların yılın ikinci yarısından sonra canlanacağını öngörüyoruz. Yurt dışından fuarımıza gösterilen ilgiyi bu hareketin ilk sinyalleri olarak görüyoruz. Moda endüstrisi, küresel pazardaki gelişmelere ilk tepki veren sektörlerden biri. Piyasalarda yılın ikinci yarısından itibaren toparlanma dönemine gireceğiz. Oyun planlarımızı ve stratejilerimizi uzun vadeli hedeflere dayandırıyoruz.” “Uzun vadede 40 milyar dolarlık ihracatla ülkemizi moda sektörünün şampiyonlar liginde daha yukarılara taşımak istiyoruz. Tasarımlı, yenilikçi ve markalı üretim kapasitemizi artıracak projeler geliştiriyoruz. Yeşil dönüşümü fırsata dönüştürmek için departmanda farkındalığı artırın.”

“Mayıs veya haziran aylarında İstanbul’da 400-500 kişilik bir alım heyeti planlıyoruz.”

Mustafa Gültepe, Türkiye’nin ocak ayını 20 milyar dolarlık ihracatla kapattığını hatırlatarak, tüm zamanların en yüksek Ocak performansını sergilediklerini belirtti.

Yıla rekorla başlamanın ihracatçılara moral olduğunu belirten Gültepe, “Bu yıl 267 milyar dolar mal, 110 milyar dolar hizmet ihracatı hedefimiz var. Rağbet görmesine rağmen hedefimize rahatlıkla ulaşacağımızı öngörüyoruz.” Küresel piyasalarda devam eden durgunluk. Elbette TİM olarak en yüksek performansı yakalamak için her türlü fırsatı değerlendireceğiz.” “İhracatçılarımızı alıcılarla buluşturmaya devam edeceğiz.” dedi.

Bu yıl ticaret ve alım heyetlerine özel önem vereceklerini belirten Gültepe, “Bu yıl başta ABD olmak üzere büyük pazarlara yönelik yoğun bir ticaret heyeti programlıyoruz. İstanbul’da 400-500 kişilik bir alım heyeti planlıyoruz.” Mayıs veya Haziran ayında bu heyetle hem ihracatçılarımıza hem de ihracatçılarımıza destek vereceğiz.” “Alıcıları bir araya getirerek İstanbul’u dünyaya tanıtacağız.” söz konusu.

İTO Lideri Şekib Avdagiç, IFCO’nun İstanbul’un moda merkezi olmasında değerli katkılar sağlayacağına inandığını söyledi.

Hazır giyim departmanının da markalaşma, yeşil dönüşüm gibi yeni dönemin beklentilerini karşılayacak adımlar atması gerektiğini vurgulayan Avdagiç, bunun sağlanamaması halinde mevcut pazarları kaybetme riskinin yaşanacağına dikkat çekti.

“Fuarımıza 600’e yakın seçkin firma katılıyor”

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, IFCO ile İstanbul’u küresel moda sektörünün buluşma noktası haline getirdiklerini ve ilk dört IFCO’da 170’e yakın ülkeden 100 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladıklarını belirtti.

Daha önce olduğu gibi 5. IFCO’ya da birçok argümanla hazırlandıklarını belirten Paşahan, şöyle devam etti:

“Toplam 100 bin metrekarelik alanda tüm çalışma gruplarımızı tek çatı altında topladık. Bu dönem yine özel bölümlerimiz olacak. The Core İstanbul alanında ülkemizin önde gelen modacıları alıcılarla toplantılar yapacak” Fashionist özel bölümünde kardeş takım elbise firmalarımız, Linexpo özel bölümünde ise iç giyim ve çorap firmalarımız iddialı koleksiyonlarını sergileyecek. Fuarımızda 600’e yakın seçkin firma yer alıyor. Satın alma heyetlerini ağırlayacağız. ABD, Almanya ve İngiltere başta olmak üzere yabancı ülkelerden katılımcı firmalarımız ve ziyaretçilerimiz ikili iş görüşmeleri gerçekleştirecek ve yeni “işbirliklerine imza atacaklar.”

Toplam 100 bin metrekare alanda sekiz salonda açılan IFCO fuarı, 10 Şubat akşamına kadar ziyaretçilerini ağırlayacak.

kocasinan-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu